КАРАНТИН ‒ НЕ КАНІКУЛИ І НЕ ВІДПОЧИНОК! ЯК ЗМІНИЛОСЯ ЖИТТЯ І НАВЧАННЯ У СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ ТА ЇХНІХ ВИКЛАДАЧІВ?

17 липня 2020, 9:05 am
Published in Новини
Read 83 times

Наразі в рівненському НУВГП, крім українських студентів,  навчається молодь з різних країн світу. На Підготовчому відділенні для іноземних громадян Центру міжнародного співробітництва та освіти ‒ найгарячіша пора ‒ екзаменаційна сесія та випуск слухачів-іноземців (абітурієнтів) з відповідними сертифікатами для вступу в різні виші України.

Загальновідомо, що в цьому році навчальний рік завершується у незвичних умовах. Як саме? Про це розповіла завідувачка Підготовчим відділенням для іноземних громадян кандидат філологічних наук, тюрколог Михайлова Єлизавета Вікторівна, молода симпатична жінка, з якою я зустрілася в той момент, коли вона вправно та жваво з кимось розмовляла по телефону турецькою.

‒ Єлизавето Вікторівно, з якого часу ви очолюєте підготовче відділення?

‒ Я працюю в цьому університеті та  на цій посаді трохи більше  року. За цей час зроблено чимало.

З яких країн навчаються слухачі-іноземці на Підготовчому відділенні?

‒ З багатьох. А саме: з Королівства Марокко, Лівії, Туреччини, Єгипту, Непалу, Союзу Коморських Островів, Нігерії, Мексики, Італії, Камеруну, Іспанії та з інших.

‒ Пані Лізо, скажіть, будь ласка, до яких вищих навчальних закладів України ви готуєте до вступу іноземних громадян?

‒ До різних. Наші випускники самі обирають навчальний заклад і професію за своїми уподобаннями. Більшість з них приїздять до нас уже з певною метою отримати в нашій країні омріяну професію. Ось, наприклад, юнаки та юнки з Марокко вступають на медичні факультети українських університетів в різних містах. Їхня країна потребує фахівців саме такого напрямку. Дехто шукає престижні ЗВО з підготовки фахівців аптекарської справи, інженерів різних напрямків. Багато випускників залишаються в нашому університеті, вони здобувають професії економістів, інженерів-програмістів, фахівців з біржової торгівлі.

 ‒ Чи відрізняється навчання слухачів підготовчого відділення в сучасних умовах, в умовах карантину від звичних традиційних  форм навчання?

Звичайно, відрізняється. Під час пандемії змінюється не лише навчання, змінюється все наше звичне життя. Доводиться знаходити нові форми навчання, використовувати інноваційні технології. Так, при викладанні дисциплін ми використовуємо платформу «Google -classroom». Для нас вона виявилася найзручнішою. Наші викладачі успішно освоїли цей вид діяльності і скоро переконалися в доцільності її використання. Онлайн-консультації, відеоуроки, можливість розташувати дидактичний матеріал, тексти, креслення, таблиці ‒ все це урізноманітнює навчальний процес і вибудовує певну системність як в роботі викладача, так і в роботі слухача підготовчого факультету.

Чи вплинули на якість підготовки слухачів карантинні заходи?

‒ Я гадаю, ‒ так! Адже вивчення мови передбачає живе спілкування, це діалогічний процес. Я вважаю, що насамперед постраждала мовна складова. Адже навчання і вивчення будь-якої мови передбачає відпрацювання на практиці граматичного та лексичного матеріалу, або, як-то кажуть, живе  спілкування. Зрозуміло, що нашим слухачам-іноземцям не вистачало саме цієї практики. Але попри все наші викладачі намагалися в новому форматі навчання зробити онлайн-заняття цікавими, доступними для розуміння. Та й сумлінні наші учні систематично надсилали домашні завдання на перевірку. Їх активність в режимі онлайн обов’язково враховувалась викладачами  на випускних екзаменах та заліках. Але не будемо скидати з рахівниці і наявність у процесі навчання людського фактору: хтось іде до своєї мети невпинно і цілеспрямовано, хтось тільки навчається долати життєві перешкоди. Так що однозначності результату тут бути не може. Отже, навчальний рік, такий незвичайний,  такий непередбачуваний, завершено.

‒ Єлизавето Вікторівно, розумію, що в сучасних умовах моє запитання, мабуть, буде звучати недоречним, але все ж таки ‒ що ви як керівник бачите на обрії нового навчального року? Які перспективи подальшої роботи вашого колективу?

‒ По своїй природі я реаліст. Гадаю, що все з часом налагодиться, стане на свої місця. А ось зараз слід докласти максимум зусиль по залученню до нашого закладу іноземців  на навчання. А це непросто. Наразі важко передбачити процес набору. Оскільки кордони між країнами лише почали відкриватись,  з одного боку, а з іншого – через карантинні заходи в багатьох країнах змінились терміни навчання та атестаційних іспитів у школах. Тому,  ми готуємося традиційно, як завжди, до нового навчального року, озброївшись хоча й невеликим, а все ж таки таким необхідним, новим досвідом роботи в нових умовах.

 

І уже йдучи коридором славнозвісного навчального закладу, я раптом почула українську мову у специфічній вимові іноземців. Хтось розповідав про видатних людей України: Т. Шевченка, Л. Українки, Б. Патона, М. Амосова, О. Довженка… Складали залік з «Країнознавства та мовної компетенції». З іншої аудиторії чувся голос викладачки Наголюк Лариси Володимирівни, яка урочисто виголошувала своїм слухачам результати завершення іспиту з української мови.

Університет живе своїм, притаманним його призначенню, життям. Хай живе! Хочеться вірити, що з початком нового навчального року його аудиторії і коридори знову наповняться галасливим щасливим студентством!

 

 

Віра Мельникова, член НСЖУ

Rate this item
(0 votes)

Робота Центру міжнародного співробітництва та освіти спрямована на допомогу іноземним студентам здобути освіту в університеті.
Надаємо комплексні послуги у вирішення трансферу, оформлення документів, проживання на весь термін навчання.

Центр міжнародного співробітництва та освіти

Центром міжнародного співробітництва та освіти завідує проректор з наукової роботи та міжнародних зв’язків Савіна Наталія Борисівна. Директором Центру є Тимощук Ігор Олександрович. У складі Центру функціюють чотири підрозділи: відділ міжнародних зв'язків (начальник Бадинський Леонід Олексійович), відділ роботи з іноземними громадянами (начальник Солодкий Владислав Олександрович), відділ організації міжнародної освіти та міграційних питань (начальник Нікитенко Дмитро Валерійович) та підготовче відділення для іноземних громадян (завідувач Михайлова Єлизавета Вікторівна).

Кожна зі сфер завідує спектром певних обов’язків, але основним завданням є контакт з іноземними студентами, інформування про освітні програми, подача та обробка документів, а також проживання й адаптація останніх в університеті та українському середовищі загалом.