Звітний воркшоп за результатами поїздки до Університету Миколаса Ромеріса

27 жовтня 2021, 12:08 pm
Published in Новини
Read 141 times

    22 жовтня 2021 року відбувся звітний воркшоп за результатами роботи проектної робочої зустрічі у Національному університеті імені Юрія Федьковича у місті Чернівці у період з 4-5 жовтня та навчального візиту до Університету імені Миколаса Ромеріса у Вільнюсі, Литва з 10-16 жовтня 2021 року, які відбулися в рамках грантового проекту INTERADIS «Інтеграція та адаптація іноземних студентів» (619451-ЕРР-1-2020-1-NL-EPPKA2-CBHE-JP).

    П’ятеро представників Національного університету водного господарства та природокористування, а саме: Владислав Солодкий, Дмитро Нікитенко, Андрій Подлевський, Юліана Красовська та Оксана Подлевська  взяли участь у воркшопі в Чернівцях та навчальному візиті до Литви.

    Метою проекту є розширення та вдосконалення можливостей закладів вищої освіти України щодо інтеграції та адаптації іноземних здобувачів освіти. Проект співфінансується програмою Erasmus+ Європейського Союзу та реалізується за підтримки Національного Еразмус+ офісу в Україні.

    Перший день візиту був насичений виступами представників Литовської Еразмус+ національної агенції Віталіус Зенценко та Грета Кіскіене, керівника міжнародного офісу Університету імені Миколаса Ромеріса (МРУ) Одри Даргите Бурокіне, керівника центру навчальної роботи Інги Доксіене та головним менеджером міжнародного офісу МРУ Інеси Цвєткової.

    Представники Литовської Еразмус+ національної агенції презентували інформацію про місце України в програмах мобільності у 2015-2020 роках та перспективи кредитної мобільності на 2021-2027 роки. Так, зокрема в новому етапі передбачається впровадження таких видів мобільності, як короткострокові, змішані та інтенсивні змішані програми.

    Керівник міжнародного офісу Університету імені Миколаса Ромеріса (МРУ) Одра Даргите Бурокіне представила інформацію про зміни в організаційній структурі та функціях персоналу міжнародного офісу, які відбулись в процесі розвитку інтернаціоналізації університету з 2016 року. Структура міжнародного офісу МРУ схожа на наш Центр міжнародного співробітництва та освіти, де також є відділи, які займаються кредитною мобільністю вітчизняних студентів, мобільністю викладачів, організацією залучення іноземних студентів та їх підтримкою, прийомом іноземних делегацій.

    Основні цілі Міжнародного офісу МРУ та Центру міжнародного співробітництва та освіти НУВГП є подібними: збільшення кількості іноземних студентів (до 10 % від загальної чисельності), підвищення якості студентського складу, розширення географії залучених абітурієнтів; збільшення кількості студентів по кредитній мобільності.

    Керівник центру з навчальної роботи Інга Доксіене представила його структуру та основні напрями роботи. Так, на відміну від нашого центру та у зв’язку з особливостями міграційного законодавства, в МРУ є центр кар’єри, який надає інформацію іноземним студентам щодо можливої роботи та наявних вакансій на ринку праці. Цікавими є механізми інтеграції іноземних студентів в середовище університету. Ознайомчий «0» тиждень, зустріч з випускниками, кураторство, менторство, студентське самоврядування та наявність навчального довідника сприяють швидшій інтеграції іноземних студентів.

     Під час ознайомчого «0» тижня іноземні студенти просто та швидко інтегруються в освітнє середовище, знайомляться з інфраструктурою університету та цінностями університету, ознайомлюються з основними правилами навчання та проживання, оцінювання результатів навчання, особливостями навчальних програм.

    Головний фахівець міжнародного офісу МРУ Інеса Цвєткова представила чіткий та детальний алгоритм процесу залучення іноземних студентів, розділивши його на 2 етапи: до приїзду і після приїзду в університет. Найбільш вразило наявність програмного забезпечення, яке сприяє автоматизації процесів комунікації між університетом та абітурієнтом, починаючи з подачі заявки і завершуючи поселенням в університеті.

    Інтеграція іноземних студентів після приїзду передбачає надання ним повного інформаційного пакету, що стосується академічної інформації (графік навчального процесу, розклад дзвінків), розташування кампусу, контактні дані  та час надання консультацій, екстрені номера телефонів, інформація щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції COVID-19, перелік можливих соціо-культурних подій.

    Робота персоналу з іноземними студентами має свої особливості, а тому в МРУ вони дотримуються такого правила: «Think in two languages!»

    Президент Мережі Еразмус-студентів МРУ Лора Стефанович розповіла як старші студенти допомагають новим студентам і адаптації та інтеграції.

    Учасники проекту також ознайомились з роботою King Sejong Institute, який потужно представлений в МРУ

   Другий день візиту почався з ознайомленням результатів опитування учасників проекту, який відбувся в перший день візиту. За результатами опитування всі університети мають у своєму складі структурну одиницю, яка відповідає за залучення, навчання, адаптацію іноземних студентів. Також був обмін думками щодо досвіду взаємодії та адаптації іноземних студентів в новому для них середовищі.

   Виступ представника маркетингового відділу довів, що актуальними є проблема використання адекватних інструментів SMM в представленні університету та залученні потенційних абітурієнтів закордоном.

В час, відведений на «питання-відповіді», Дмитро Нікитенко поцікавився у Одра Даргите Бурокіне як в МРУ вирішується питання визначення мінімально достатньої кількості студентів в групах і що робить МРУ, якщо ця мінімальна кількість не досягнута.

Також в цей день була зустріч учасників проекту з Послом України в Республіці Литва Володимиром Яценківським. На зустрічі були обговорені можливі кроки взаємодії між навчальними закладами України, Посольства України в Республіці Литва та литовськими навчальним закладами.

Цікавою була зустріч з начальником відділу щодо підготовки PhD та докторських програм, яка розповіла про особливості їх підготовки, вимоги до наукової роботи та можливості участі студентів в наукових проектах, учасником яких є МРУ, зокрема в контексті сталого розвитку.

Третій день візиту був присвячений також механізму рекламування серед потенційних іноземних абітурієнтів загалом Литви та Вільнюса зокрема. Завдяки «Go Vilnius» іноземні студенти можуть вивчити все необхідне, що стосується Литви, в доступній формі.

Студенти, які прибули по програмі кредитної мобільності з Туреччини Hatice Dindar, Emine Ozmen та Австрії Christian Helzlwimmer, поділились власним досвідом адаптації та інтеграції в середовище МРУ, а також розповіли про те, що вони роблять як ментори для адаптації нових студентів університету.

Наступною подією було перебування в Центрі Громадянської Освіти, який знаходиться на території Президентського Палацу. Це дійсно справжній сучасний цифровий центр, який виховує громадянина своєї країни, який володіє інформаціє про історію та сучасність своєї країни. Цікавим був експонат-модель розподіл видатків державного бюджету та можливістю коригування частки тих чи інших складових.

Четвертий день візиту розпочався в незвичному форматі. Студенти-ментори, з якими ми познайомились в третій день, на практиці показали як вони проводять екскурсію по Вільнюсу. Ми побачили Кафедральний Собор Собор св. Анни, піднялись на Вежу Гедиміна (Gediminas Tower), прогулялись в Benedictine Gardens, відчули аутентику сучасного мистецтва в культурному кварталі Republic of Užupis та завершили тур на площі Ратуші.

Загалом, можна зробити наступні висновки щодо навчального візиту до МРУ:

  1. Використання інформаційних технологій на етапі аплікації та реєстрації іноземних абітурієнтів.
  2. Оптимізувати та структурувати адміністративні процедури, які покращать інтеграцію іноземних студентів в нове середовище
  3. Створити дорожню карту по адаптації іноземних студентів
  4. Провести адаптаційний курс для іноземних студентів, які вступили на навчання.
  5. Активно використовувати сучасні механізми SMM та відповідні соціальні мережі для рекламування університету закордоном
  6. Важливим є комплекс організаційних заходів для швидкої інтеграції та адаптації іноземних студентів
  7. Залучення державних інституцій в процес адаптації та підтримка університетських ініціатив, направлених на залучення іноземних студентів сприятиме збільшенню іноземних студентів в університеті.

Хочемо висловити найщиріші слова вдячності колективу МРУ, які підготували такий інформативно-насичений візит та поділились своїм досвідом щодо адаптації та інтеграції іноземних студентів.

Rate this item
(0 votes)

Робота Центру міжнародного співробітництва та освіти спрямована на допомогу іноземним студентам здобути освіту в університеті.
Надаємо комплексні послуги у вирішення трансферу, оформлення документів, проживання на весь термін навчання.

Центр міжнародного співробітництва та освіти

Центром міжнародного співробітництва та освіти завідує проректор з наукової роботи та міжнародних зв’язків Савіна Наталія Борисівна. Директором Центру є Тимощук Ігор Олександрович. У складі Центру функціюють чотири підрозділи: відділ міжнародних зв'язків (начальник Бадинський Леонід Олексійович), відділ роботи з іноземними громадянами (начальник Солодкий Владислав Олександрович), відділ організації міжнародної освіти та міграційних питань (начальник Нікитенко Дмитро Валерійович) та підготовче відділення для іноземних громадян (завідувач Михайлова Єлизавета Вікторівна).

Кожна зі сфер завідує спектром певних обов’язків, але основним завданням є контакт з іноземними студентами, інформування про освітні програми, подача та обробка документів, а також проживання й адаптація останніх в університеті та українському середовищі загалом.